sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Villa Sulon kuulumisia



Heipä hei pitkästä aikaa! Talvi on vaihtunut alkukevääksi enkä ole saanut aikaan juuri mitään nukkekotisaralla. Olen lähinnä ihaillut toisten aikaansaannoksia ja huokaillut kun oma inspis on hukassa. Jotain on tullut osteltua Nukkekotikirppikseltä ja Huutonetistä. Sain viimein kameraan edes laitettua paristot niin otin vähän kuvia.

Ensin Woodin perheen kuulumisia


Inmaculadan ja Kenin makuuhuone on kokenut uudistuksen. Hempeä vaaleanpunainen on vallannut huoneen. Ja mitä mitä.. sitteri lattialla!!

Nurkkaan on ilmestynyt pinnasänky!

Mistä on pienet tytöt tehty? Mitäs tämä tarkoittaa?

Sängyllä ihana virkattu peite ja muotilaukku, nukkekotikirppikseltä joskus hankittu

Hoitopöytä täynnä tavaraa. Pyykkikori nukkekotikirppikseltä


Alusvaatepakkaus ja hatturasia
Inmaculadan kroksit

Vaikuttaa vauvaperheen makuuhuoneelta!
Tässä syy: Inma ja Ken ovat adoptoinen pienen tyttösen. Mikä onni on vallanut tämän pienen perheen! Osaakohan isä pidellä vauvaa turvallisesti? Inmaa vähän huolettaa

Söpö kukkamekko ja seinäkello nukkekotikirppikseltä
Syöttötuoli on pienokaiselle myös hankittu.

Keittiössä ei ole nyt joudettu kauheasti leipoa, kun aika on mennyt pienokaisen ihasteluun. Kalasoppaa taitaa olla tulossa ruuaksi

Yläkerran kuulumisia

Ostin nukkekotikirpparilta kauan haaveilemani valopäätysängyn. Mutta se laittoikin kuviot ihan uusiksi. Alakerran keittiöstä tuli Carmenille ja Albertolle makuuhuone. Lattia on vielä uusimatta, haaveilen kokolattiamatosta. Matto on kullankeltaista ylellistä plyysiä

Kultaiset tyynyt tuovat ylellistä tunnelmaa

Peili, tuoli, käsilaukku ja oranssit kukat kirppishankintoja

Aulaan tuli sitten keittiö. Tämä ja makuuhuoneen tapetti löytyivät tältä sivulta http://www.jennifersprintables.com/
Vähän muuttelin itse sävyjä. Tapetoinnissa helpointa oli purkaa koko talo osiin, ei onneksi ollut kovin monella ruuvilla kiinni.

Tässä toinen ihana kello nukkekotikirppikseltä

Pulla tuoksuu

Tarjotin seinällä

Carmenin kroksit

Myös yläkerta on tapetoitu. Huutonetistä löysin ihanat, aidot Lundbyn verhot. Lankapuhelimella voi soitella ystäville ja pc:llä pääsee tiedon valtaväylille =) Kultaköynnös ja peikonlehti uusimpia ostoja nukkekotikirppikseltä

Nuo kukat ruukkuineen on todella upeat!

Olohuone on kesken. Ostin Huutonetistä vanhan Lisa-sohvakaluston. Meinasin myydä siniset kaapit pois, mutta en raaskikaan, luulen että ne saa uudelleen paikan nukkekodista
  Kylpyhuoneessa on remontti menossa, tai pysähdyksissä, koska timpurilla on tuumaustauko. Yläkerran kamarin sisustus on myös kesken, mutta siellä asustaa jo uusi hellupari eli Iso-Iita ja Housuton Pappa.

Pihalle on ilmestynyt palju, joka löytyi huutonetistä. 

Pimpina nauttii kevätauringosta uudessa aurinkotuolissa

Seniorit ovat kokoontuneet viettämään lokoisaa aikaa pihalle. Siellä on lättyjä, vohveleita, sämpylöitä ja kasa nakkejakin on nakattu pallogrilliin.
Lisää kuvia kunhan saan järjestettyä paikkoja kuvauskuntoon. Kovia sotkemaan nuo nuket!


Lisään vielä loppuun kuvan meidän Julkkiksesta, joka oli Puoli Seitsemän ohjelman Suomen tyylikkäin lemmikki -kilpailun kolmen parhaan joukossa. :D

sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Isän muodonmuutos

Stocholmin iskän ulkonäkö ei oikein vetoa minuun. Liian lapsellisen näköinen. Päätin kokeilla tuunata isää vähän.

Before-kuva

Sitten iskä joutui kelteisilleen. Hieman nolona..

Ensin tein farkut. Kangas on leikattu vanhoista farkuista, kivan ohutta ja pehmeää. Samoista farkuista sai vyöhön soljen. Vyö on jotain kernin tyylistä. Fray stay on aivan ehdoton hankinta pikkuvaatteiden tekoon.

Olen tehnyt monet housut tällä itse kehittelmälläni tyylillä. Eli ensin leikataan kumpaankin lahkeeseen kangas. Reunat käsitellään fray staylla. Sivusaumat ommellaan haaroihin asti. Vyötärö leikataan sopivan korkuiseksi ja muutenkin voi muotoilla yläosaa paremmaksi, tehdä esim liimalla vekkejä. Housut liimataan vyötäröstä kiinni, päälle liimalla vyö, vyönsolki ja vyön lenkit.

Paidan aineksia
Tässä vähän mallia millaisista osista paita muodostui. Ompelin vain sivusaumat, kaikki muu on kiinnitetty liimaamalla. Hihat tein kynän avulla irto "putkiksi" jotka liimasin hihan aukkoihin. Pikku napit on muistaakseni tilattu Doloresista.
Valmis iskä. Aikamoinen karvanaama tuli =)
Liimasin isän tukkaan ja naamaan tekohiussilppua hiuksiksi ja parraksi ja viiksiksi. Rintakarvojakin pilkistää vähän paidan alta. Kun liima on kunnolla kuivunut, siistin ylimääräiset karvanpätkät pois. Ei ole vieläkään ihan mun makuun mutta saa nyt ainakin jäädä vielä asumaan perheensä luona.

lauantai 25. tammikuuta 2014

Rottinkisohva

Lauantai-illan puuhailuna tein Stockholmin parvekkeelle rottinkisohvan. Sohvan runkona on olo-jugurtin purkki, jota leikkasin sopivaan muotoon. Purkkiin liimasin valkoista paperinarua erikeeperillä. Kiersin narua selkänojan ympäri eteen ja taakse. Myös istuinosa on päällystetty narulla. Jalaksi sahasin 4 pätkää pyöreästä puukepistä. Kiersin vähän narua myös jalkojen ympäri. Maalasin näkyviin jäävän osan valkoiseksi. Istuintyyny ja pikkutyynyt on jotain paketointipehmustetta, johon liimasin kangasta.
Valmis sohva parvekkeella
Äiti testailee sohvaa ja suunnittelee kesän puutarhahommia

Aurinko paistaa jo ihanasti parvekkeelle.

Noin 0,5-1 sentin verran lankaa on kiedottuna myös jalkojen ympäri



keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Lasiesineitä


70-luvun kirjahyllyyn kuuluu mielestäni ehdottomasti maljakot ja muut lasiesineet. Niitä löysin Doloreksen helmikokoelmasta. Osa on ihan oikeastikin astioita.

Koira ja tuikkukippo

Laseja baarikaapissa

tuikkukippo, pari krokotiiliä ja hopeinen kannu

maljakoita

laseja ja pikareita

Täyttä on mutta nyt on aarteet esillä.
Ylhäällä on vielä pari lasinallea, joista ei tullut lähikuvaa. Helmet ovat kyllä monikäyttöisiä nukkekotijutuissa.

maanantai 20. tammikuuta 2014

Kirjahyllyn täyttelyä

Tein kirjahyllyyn kirjasarjoja. Etsin netistä sopivia kuvia ja pienensin oikeaan kokoon ja liimasin bilteman tikun palasille. Hyllystä löytyy ainakin Päätaloa ja Kirjavalioita, Koululaisen uusi tietosanakirja ja Kodin suuri tietosanakirja sekä joukko sekalaista luettavaa. 


 Hylly on jo nyt melkein täynnä enkä ole ehtinyt tehdä kuin pari Arabian koristelautasta.. Mitähän tästä tulee..

Kirjahyllyä tehdessä maalasin samalla kertaa ylimääräisiäkin "lautoja" jos vaikka teen muutakin. Väri kun oli itse sekoitettu niin on vaikeaa saada samaa sävyä uudestaan. Tämmöinen kukka-allas syntyi tänään

Jalat ovat mäntyrimaa. Laitoin altaaseen oasis-sientä ja istutin kasvit siihen.

Olohuone tällä hetkellä. Oikealla näkyvä kanavatyö on myös tuloste, liimattu balsalle.

Niin ja nyt on uusi ylellinen itämainen mattokin lattialla. Nukkekotikirppikseltä.

Baarikaappiin hain juotavaa omasta kaupasta. Lasejakin pitäisi olla tulossa jossain vaiheessa. Alhaalla näkyy pari Leningradin tuliaista. 

Sitten vähän keramiikkaa ja maatuskoita. Maatuskatkin ovat tulosteita. Laiskaa hommaa kun teettää kaiken tulostimella.
Tämä on hyllyn tilanne nyt. Huomenna voi olla jotain ihan muuta. 

perjantai 17. tammikuuta 2014

Vauvateema jatkuu

Pikku näpertelyä tälle illalle: tein tuttipulloja fimomassasta, hamahelmistä ja pumppusaippuapullon letkusta. Ensin muotoilin massasta palloja ja pallosta kuvassa näkyviä pötköjä. Litistin vähän toisesta päästä, että muistuttaa enemmän tuttia. Paistamisen jälkeen katkaisin kannan veitsellä sopivaksi.

Katkoin letkusta sopivia pätkiä, halkaisin hamahelmen puoliksi pullon korkiksi. Työnsin tutin helmeen paikoilleen. Hankalinta oli saada korkit liimattua pulloon. Parasta olisi varmaan ollut pikaliima, mutta sitä ei nyt ollut.


Tuttien aiheita

Tuttipulloja. vähän vinksallaan sinne tänne. Kuvassa myös pari säilytyspurkkia samasta letkusta.

Äidin kampauspöydälle tuli myös purnukoita

Vielä lisää päivitystä: tein hoitolaukun vaunuille. Pohjana oli tulitikkuaskin ulkokuori. Sillä tavalla sain saman leveyden kuin vaunuissa. Vuorsin laukun sisältä sinisellä maalarinteipillä ja päältä samalla punaisella kankaalla kuin vaunut. Hihna on punaista nauhaa, jonka käsittelin rispaantumisenestoaineella (sanahirviö). Niin se ei purkaannu ja samalla siitä tuli jäykempi. Samaa ainetta laitoin laukkuun muutenkin. Napit ovat tarroja.

Vaunujen rengasviriteltmä on nyt tehty korkista. Sahasin korkista renkaat, maalasin valkoiseksi ja tein tussilla mustat keskustat. Kori on läpinäkyvää muovia taiteltuna laatikoksi, siinä hopeatussilla piirretty "rautalanka".

Hoitolaukussa on tietenkin vaippoja, varavaatteita ja tuttipulloja.