Pikku näpertelyä tälle illalle: tein tuttipulloja fimomassasta, hamahelmistä ja pumppusaippuapullon letkusta. Ensin muotoilin massasta palloja ja pallosta kuvassa näkyviä pötköjä. Litistin vähän toisesta päästä, että muistuttaa enemmän tuttia. Paistamisen jälkeen katkaisin kannan veitsellä sopivaksi.
Katkoin letkusta sopivia pätkiä, halkaisin hamahelmen puoliksi pullon korkiksi. Työnsin tutin helmeen paikoilleen. Hankalinta oli saada korkit liimattua pulloon. Parasta olisi varmaan ollut pikaliima, mutta sitä ei nyt ollut.
 |
| Tuttien aiheita |
 |
| Tuttipulloja. vähän vinksallaan sinne tänne. Kuvassa myös pari säilytyspurkkia samasta letkusta. |
 |
| Äidin kampauspöydälle tuli myös purnukoita |
Vielä lisää päivitystä: tein hoitolaukun vaunuille. Pohjana oli tulitikkuaskin ulkokuori. Sillä tavalla sain saman leveyden kuin vaunuissa. Vuorsin laukun sisältä sinisellä maalarinteipillä ja päältä samalla punaisella kankaalla kuin vaunut. Hihna on punaista nauhaa, jonka käsittelin rispaantumisenestoaineella (sanahirviö). Niin se ei purkaannu ja samalla siitä tuli jäykempi. Samaa ainetta laitoin laukkuun muutenkin. Napit ovat tarroja.
Vaunujen rengasviriteltmä on nyt tehty korkista. Sahasin korkista renkaat, maalasin valkoiseksi ja tein tussilla mustat keskustat. Kori on läpinäkyvää muovia taiteltuna laatikoksi, siinä hopeatussilla piirretty "rautalanka".
Hoitolaukussa on tietenkin vaippoja, varavaatteita ja tuttipulloja.